Skip to content

Hvorfor har vi laget Kan?

Vi ønsker å sette et større fokus på økonomisk helse. Livet består av mange ulike livssituasjoner og mange vil på et eller annet tidspunkt i livet oppleve å ha økonomiske bekymringer. Gjeld, endring i livssituasjon og arbeidsforhold eller sykdom kan ha innvirkning på den økonomiske situasjonen. Vårt mål er å gjøre små og store økonomiske byrder lettere å bære. Så hva enn du måtte lure på om din personlige økonomi, er Kan her for å hjelpe deg.

Kan er først og fremst et ansattgode

Vår tjeneste er skreddersydd for alle typer økonomi og tilbys som en ansattgode gjennom arbeidsgiver. Med vår brukervennlige app får de ansatte tilgang til en rekke tjenester designet for å styrke deres personlige økonomi. Dette inkluderer skreddersydde nedbetalingsplaner for inkassogjeld, budsjettplanlegging og personlig økonomisk veiledning fra våre erfarne økonomiske rådgivere.

ima203195

Kom i kontakt med oss

Ønsker du å komme i direkte kontakt med noen av oss i Kan? 

IMG_7557

Solveig Bratli Skjerven

Daglig leder 

solveig.skjerven@kan.no

IMG_7685

Ola Hobber Nilsen

Salgsleder

olahobber@kan.no

IMG_7516

Marita Damry

Salg

marita.damry@kan.no

david (1 av 1)-1

David Löfman

Salg

david.lofman@kan.no

hedda (1 av 1)-1

Hedda Farberg

Kundeansvarlig

hedda.farberg@kan.no

IMG_7585

Ragnhild Kleiven-Berg

Produktsjef

ragnhild.kleiven-berg@kan.no

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på noen av de vanligste spørsmålene rundt Kan. Ikke nøl med å ta kontakt med oss på hello@kan.no dersom du ikke finner svar på det du lurer på.

Hvorfor skal vi hjelpe ansatte med økonomi?

I Kan liker vi å bruke begrepet "Økonomisk helse." Akkurat som med vår fysiske helse, går økonomien vår opp og ned gjennom livet – noen ganger er vi i maratonform, andre ganger ikke.

Vi i Kan har sett at økonomiske problemer kan ramme hvem som helst, uansett hvor flink man er med penger. Uforutsette hendelser kan plutselig snu opp ned på økonomien.

Når ansatte bekymrer seg for økonomien øker stresset, og det kan påvirke både den fysiske og mentale helsen. Derfor er det viktig å ha en god økonomisk balanse slik at man fungerer bra i hverdagen og på jobb!

Hvordan hjelper kan min bedrift?

Å ha ansatte med færre økonomiske bekymringer kan føre til lavere sykefravær, økt produktivitet og bedre arbeidsmiljø. Samtidig tar din bedrift sosialt ansvar, som kan brukes både i profilering og inn i ESG-rapporteringen.

Hvordan skiller Kan seg fra det bedriftshelsetjenesten og NAV tilbyr?

Kan tilbyr økonomisk rådgivning som et ansattgode. Bedriftshelsetjenester vil vanligvis dekke fysisk og mental helse, men ikke favne økonomi. Dette er ofte en faktor som påvirker ansattes trivsel og helse, på lik linje med andre helseutfordringer. 

Det er også flere aspekter der Kan skiller seg fra NAV:

  • Vi har ikke behovsprøving eller ventetid for å få hjelp - ansatte får rådgivertime innen 24 timer
  • Den ansatte får oversikt over økonomien i et digitalt verktøy med skreddersydde planer og tiltak. Hos offentlig gjeldsrådgiver må man selv samle inn og ta med seg fysiske papirer. 
  • Våre rådgivere hjelper ikke bare med  gjelds -og betalingsproblemer, men også med hverdagsutfordringer og generelle spørsmål knyttet til privatøkonomi.

 

Hvilken informasjon er synlig for rådgiverne i Kan?

Når ansatte booker en rådgivningstime får rådgiver oversikt over den ansattes økonomi gjennom Kan-appen. Kan henter inn info om bankkontoer og transaksjoner, samt informasjon fra Gjeldsregisteret, Inkassoregisteret og Eiendomsregisteret.  Med denne informasjonen stiller rådgiver godt forberedt til å bistå den ansatte med deres økonomiske situasjon. 

Hvordan implementerer vi Kan i bedriften?

Vi har en dedikert Customer Success-avdeling som gir dere alt materialet dere trenger for å kommunisere tjenesten til de ansatte. Dette inkluderer digitale og fysiske brosjyrer, plakater m.m. Vi holder også presentasjoner for deres ansatte, og følger dere opp underveis i kundeløpet for å sørge for at ansatte alltid er bevisst på tjenesten.

Hvordan registrerer vi de ansatte i Kan?

Det kreves ingen ansattlister for at de ansatte skal kunne benytte seg av tjenesten. De logger selv inn med BankID for å oppretter profil, og opplyser videre hvem deres arbeidsgiver er.

Hvor mye koster abonnement på Kan?

Vi er opptatt av god dialog og å tilby en tjeneste som passer til din bedrift sine behov. Derfor opererer vi med ulike abonnementer og prismodeller. Ta kontakt med oss på hello@kan.no så finner vi den løsningen som passer best for deres bedrift!

Hvordan håndteres de ansattes personlige data?

All data lagres kryptert og sikkert. Vi deler ingen personlige data med tredjeparter, inkludert deg som arbeidsgiver. Det er viktig for oss at ansatte føler seg trygge på at Kan er en tjeneste de kan bruke anonymt uten innsyn fra andre. 

Kan samarbeider med underleverandører for å levere deler av tjenestene våre, men deler ingen personopplysninger uten noens eksplisitte samtykke. 

Kan følger strenge retningslinjer og er alltid i samsvar med personvernforordningen og personopplysningsloven. Du kan lese mer om dette i vår personvernerklæring.

Hva hjelper Kan mine ansatte med?

Kan er laget for å hjelpe ansatte med alle typer økonomi. I appen får den ansatte skreddersydde planer og tiltak tilpasset deres mål og økonomiske situasjon. Den ansatte får også oversikt over sine kontoer i ulike banker og budsjettverktøy med detaljert oversikt over inntekt og forbruk.

Våre økonomiske rådgivere har lang erfaring med å å hjelpe folk i alle livsløp. De kan blant annet hjelpe med:

  • Budsjett og forbruk
  • Gjeld
  • Sparing
  • Hvordan håndtere uforutsette livshendelser
  • Hvordan snakke med banken
  • Fremtidsplanlegging
  • Inkasso og lønnstrekk